Waniliowe bułeczki twarogowe

"Mam 2 kostki twarogu! Pomocy dr Google! Co począć?". "Zrobić bułki z twarogiem na śniadanie" - odrzekł, ukazując banalnie prosty przepis. Pojawił się tylko mały zgrzyt. Mi marzył się powrót do dzieciństwa i smak serka waniliowego, a receptura zawierała cebulę, kurkumę lub kminek. Eksperymenty w kuchni na szczęście są mi niestraszne. Zakasałam rękawy i w 30 minut wyczarowałam waniliową, twarogową bułeczkę, która z powodzeniem mogłaby naśladować pieczonego twarogowego pączka. Co Ty na to?



Składniki:

  • twaróg półtłusty - 250 g
  • mąka orkiszowa (lub pszenna) - 250 g
  • jajo - 1 sztuka
  • proszek do pieczenia - 3 łyżeczki
  • cukier waniliowy - 1 opakowanie
  • ksylitol (lub cukier) - 2 łyżki

Przygotowanie:

Twaróg zmiksuj z jajkiem, cukrem i ksylitolem. Dodaj mąkę i proszek do pieczenia. Wymieszaj na gładką masę (można to zrobić ręcznie lub mikserem, malakserem itp.). Z ciasta ulep małe kulki, ułóż na blasze do pieczenia przykrytej papierem i piecz w temperaturze 180 - 200 C około 20 minut. Przed upieczeniem możesz posypać bułeczki cukrem - w ten sposób utworzy się przyjemna, słodka i chrupiąca skórka. Czyż nie zapowiada się fantastyczny poranek?

Inspiracja: mniammniam.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz